Sabtu, 31 Disember 2016

Titus wakil tunggal Asia berlatih dengan Le Harve

ARKIB : 14/06/2000
BINTANG bola sepak remaja negara, Titus James menjadi wakil tunggal Asia yang meneruskan latihan dengan kelab Perancis, Le Harve pada Mei lalu, bersama rakan dari Cameroon, Madagascar dan Senegal bagi peringkat umur.

Titus, 13, pernah menjadi bintang iklan Coca-Cola untuk televisyen tempatan bagi memeriahkan pusingan akhir Piala Dunia di Perancis, dua tahun lalu.

Dengan sokongan kewangan daripada penaja, Coca-Cola Far East Limited, Titus berjaya kembali menyambung latihan bersama kelab terkemuka Perancis itu.

Pengurus hal ehwal luar Coca-Cola Far East, Mohd. Kadri Taib berkata, sokongan syarikat itu terhadap Titus adalah sebahagian komitmen bagi membantu matlamat menaikkan taraf permainan bola sepak di negara ini.

''Kami bangga dapat memainkan peranan dengan mengesan bakat Titus yang muncul antara pemain cemerlang dari kalangan 80 kanak-kanak mewakili 22 negara para perlawanan pra-Piala Dunia 1998,'' kata Kadri.

Bakat luar biasa Titus juga mencuri perhatian pencari bakat baru, Francis Herbert yang kini memikul tanggungjawab dalam kemajuan latihan pemain remaja negara itu.

''Dengan sokongan Coca-Cola, kami yakin Titus akan mencapai cita-citanya untuk menjadi pemain bola sepak terkenal satu ketika nanti, selain menjadi contoh kepada remaja lain di Malaysia,'' tambah Kadri.

SUMBER-Artikel Penuh: http://ww1.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2000&dt=0614&pub=Utusan_Malaysia&sec=Sukan&pg=sp_09.htm#ixzz4UTyps2p2 © Utusan Melayu (M) Bhd

Tiada ulasan:

Catat Ulasan