Jumaat, 3 Mac 2017

Pemain mesti berjiwa kental

04 Mac 2017 12:19 AM
LONDON 3 Mac – Pemain yang akan dipanggil mewakili Malaysia dalam perlawanan pusi­ngan ketiga kelayakan Piala Asia 2019 menentang Korea Utara hujung bulan ini bukan sahaja perlu berada pada tahap kecergasan terbaik malah mempunyai keinginan tinggi untuk bermain buat negara, kata ketua jurulatih skuad bola sepak kebangsaan Datuk Ong Kim Swee.

Katanya, barisan pemain yang akan beraksi di Pyongyang pada 28 Mac ini akan diumumkan pada Isnin depan sebelum latihan pertama di­mulakan di pada 13 Mac.

“Kita harus bersiap sedia dalam apa jua keadaan dan saya harap, mereka yang dipanggil dapat melaporkan diri. Mereka bukan sahaja perlu bersedia dengan tahap kecergasan terbaik, malah mempunyai keinginan tinggi untuk mewakili negara.


“Apa yang paling penting, kita tidak harus fikir di mana kita akan bermain dalam perlawanan itu,” katanya kepada pemberita ketika ditemui di Padang Latihan Queens Park Rangers (QPR) di Harlington di sini hari ini.

Ditanya me­ngenai venue perlawanan menentang Korea Utara, Kim Swee berkata buat masa ini mereka akan kekal bermain di Pyongyang seperti dijadualkan, namun baginya lokasi perlawanan adalah tidak penting.

“Jika kerajaan sudah membenar atau memaklumkan yang keadaan di sana selamat, saya percaya kita tidak perlu risau, namun jika tiada jaminan daripada kerajaan ia pasti merisaukan,” katanya.

Sumber-Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/sukan/bola-sepak/pemain-mesti-berjiwa-kental-1.451854#ixzz4aJFmJGMg © Utusan Melayu (M) Bhd

Tiada ulasan:

Catat Ulasan