Rabu, 15 Mac 2017

Harris masih belum temui rentak


 

ARKIB : 20/02/2001
PENYERANG kebangsaan, Rusdi Suparman (kanan) melarikan bola daripada pemain Kelantan pada perlawanan bola sepak persahabatan di Stadium Shah Alam, semalam. Malaysia menang 2-1. - Gambar ZULAZHAR SHEBLEE.

SKUAD bola sepak ke-bangsaan beraksi agak hambar walaupun mencatat kemenangan 2-1 ke atas Kelantan pada perlawanan persahabatan di Stadium Shah Alam semalam.

Jurulatih kebangsaan, Allan Harris tidak menurunkan pemain-pemain utamanya sebaliknya meletakkan sebahagian besar pemain `simpanan' yang jelas sukar menemui rentak permainan.

Begitu pun, penyerang, Khalid Jamlus meletakkan skuad negara di depan menerusi tandukan pada minit ke-21.

Harris menggandingkan Khalid dengan Rusdi Suparman tetapi Rusdi kurang menyerlah dan digantikan dengan Hairuddin Omar pada awal babak kedua.

Hairuddin pantas melebarkan jaringan sebaik lima minit beraksi di padang menerusi hantaran silang V. Saravanan.

Kelantan, yang dibimbing bekas jurulatih Selangor, K. Rajagopal beraksi lebih agresif berbanding skuad negara sehingga berjaya merapatkan jurang gol ketika permainan berbaki 20 minit menerusi jaringan Annuar Abu Bakar.

Harris merehatkan ketua pasukan Ahmad Shahrul Azhar dan bahagian tengah dijana oleh Bobby Pian dan Shukor Adan.

Anuar Jusoh dan Rosdi Talib di sebelah kiri juga tidak diturunkan sebaliknya Harris meletakkan Irwan Fadzli dan Gilbert Cassidy.

Begitu juga di bahagian kanan dengan Leong Hong Seng dan Jaafar Salleh mengambil tempat pemain biasa, Bahtiar Othman dan Saravanan.

Pasukan kebangsaan sedang membuat persiapan menghadapi pusingan kelayakan Piala Dunia 2002 yang bakal berlangsung awal bulan depan.

Malaysia diletakkan dalam Kumpulan Tiga Asia bersama-sama Hong Kong, Qatar dan Palestin.

Pusingan pertama di Hong Kong pada dari 4-11 Mac sementara Qatar menjadi tuan rumah pusingan kedua di Doha pada 20-25 Mac.

Awal bulan ini Malaysia mencatat dua kekalahan dan satu kemenangan ketika berkunjung ke Fiji. Mereka juga menewaskan kelab FC Aarau dari Switzerland dengan kemenangan bergaya 5-1 di Shah Alam pada 28 Januari lepas.

SUMBER-Artikel Penuh: http://ww1.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2001&dt=0220&pub=Utusan_Malaysia&sec=Sukan&pg=su_02.htm#ixzz4bPCqLLJx
© Utusan Melayu (M) Bhd

Tiada ulasan:

Catat Ulasan