Sabtu, 16 September 2017

Nizaruddin mimpikan jaringan



ARKIB : 22/01/2007

Oleh: AMRAN MULUP 
SHAH ALAM – Penyerang kebangsaan, Mohd Nizaruddin Yusof berjanji mempamerkan aksi paling menarik dan lebih manis jika dapat menjaringkan gol kemenangan Malaysia apabila menentang Singapura pada separuh akhir pertama Kejohanan Bola Sepak Asean di Stadium Shah Alam, malam esok.

Nizaruddin berhajat mahu beraksi dalam perlawanan akhir Piala AFF buat pertama kali setelah tiga penampilannya tersekat di separuh akhir.

‘‘Saya bertekad untuk mencipta jaringan jika tidak, saya akan memainkan peranan kepada rakan lain untuk mencari jaringan dan yang penting Malaysia perlu menang ke atas Singapura.

‘‘Bagi saya, inilah peluang terbaik untuk beraksi dalam perlawanan akhir jika tidak, bila lagi,’’ ujarnya ketika ditemui selepas sesi latihan skuad kebangsaan di Stadium Shah Alam, semalam.

Keyakinan Nizaruddin cukup menebal untuk merobek benteng ampuh Singapura esok dan mahu meletakkan dirinya sebagai wira mengukir kemenangan paling bermakna.

Ujarnya, kemenangan begitu penting untuk memulihkan imej bola sepak negara yang tandus dengan kejayaan.

Malah katanya, ia sekali gus dapat menamatkan segala cemuhan dan kritikan yang dilemparkan ke atas skuad kebangsaan apabila setiap kali kalah.

‘‘Bukan saya bahkan kesemua pemain begitu bersemangat untuk menyekat Singapura. Keyakinan kami cukup tinggi dan bertekad memberikan persembahan lebih 100 peratus,’’ ujarnya lagi.

Sementara itu penjaring terbanyak kejohanan Mohd. Noh Alam Shah tetap menganggap kekuatan Malaysia tidak boleh dipandang ringan.

Penyerang berusia 27 tahun dan mencipta kejutan apabila menjaringkan tujuh gol sewaktu Singapura membelasah Laos 11-0, menyifatkan pertembungan dengan Malaysia bukan tugas mudah.

‘‘Saya sudah banyak kali beraksi menentang Malaysia sejak 1999, setiap kali Singapura berdepan Malaysia peluang untuk menang sukar untuk dijangkakan.

SUMBER-Artikel Penuh: http://ww1.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2007&dt=0122&pub=Utusan_Malaysia&sec=Sukan&pg=su_03.htm#ixzz4sp9Akp93
© Utusan Melayu (M) Bhd

Tiada ulasan:

Catat Ulasan