Sabtu, 9 September 2017

Hidup mati skuad Rajagopal



ARKIB : 01/11/2006

BANGALORE – Perjuangan misi hidup atau mati buat skuad bawah 20 kebangsaan yang mesti menewaskan pasukan pilihan, Arab Saudi dalam saingan kedua Kumpulan D Kejohanan Bola Sepak Piala Belia AFC di Stadium Sree Kanteerava, hari ini.

Kalah kepada Arab Saudi bermakna skuad bimbingan K. Rajagopal bakal pulang awal dan tampil mengharungi perlawanan terakhir berdepan Iraq dalam perlawanan terakhir sekadar melengkapkan jadual yang sudah diatur.

Kekalahan 1-2 kepada Vietnam kelmarin dalam saingan pertama menerbitkan kekecewaan paling menebal sekali gus menyulitkan laluan anak didik Rajagopal untuk layak ke pusingan seterusnya.

Berdepan dengan juara dua kali Arab Saudi hari ini bukan tugas semudah yang dijangkakan buat kesebelasan terbaik bakal diturunkan oleh Rajagopal.

Kekuatan Arab Saudi yang menjadi pilihan untuk mara ke pusingan seterusnya dalam Kumpulan D sudah terpancar apabila mereka berjaya mengikat Iraq dengan keputusan seri 2-2 dalam perlawanan terdahulu sebelum pertemuan Malaysia menentang Vietnam.

Tiada apa yang mampu diluahkan oleh Rajagopal selepas kekalahan 1-2 kepada Vietnam dan mengharapkan keajaiban anak didiknya untuk membuat kejutan menewaskan Arab Saudi buat menghidupkan peluang yang semakin pudar.

Kita tewas dalam perlawanan pertama dan untuk melihat ke belakang apa yang terjadi tidak ada gunanya lagi apa yang penting sekarang bagaimana hendak mengalahkan Arab Saudi.

“Saya tahu kita berada dalam situasi paling kritikal di mana kita memerlukan kemenangan pertama untuk layak ke pusingan seterusnya dan saya tidak mahu mengalah dengan peluang kami untuk terus berjuang.

“Persoalan kini bagaimana hendak menyemarakkan semangat pemain dalam perlawanan paling penting.

‘‘Pada masa ini kita perlu melihat kekuatan Arab Saudi dan bagaimana kita mampu untuk mengatasi mereka,’’ ujar Rajagopal.

SUMBERArtikel Penuh: http://ww1.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2006&dt=1101&pub=Utusan_Malaysia&sec=Sukan&pg=su_02.htm#ixzz4sAZseA4D
© Utusan Melayu (M) Bhd

Tiada ulasan:

Catat Ulasan