Rabu, 20 September 2017

Malaysia kempunan juara bawah 18 tahun



 PEMAIN Malaysia, Muhammad Anwar Ibrahim (kanan) mengasak pemain Thailand, Ekanit Panya dalam perlawa
PEMAIN Malaysia, Muhammad Anwar Ibrahim (kanan) mengasak pemain Thailand, Ekanit Panya dalam perlawa           
PEMAIN Malaysia, Muhammad Anwar Ibrahim (kanan) mengasak pemain Thailand, Ekanit Panya dalam perlawanan di Yangon malam tadi.

18 September 2017 3:00 AM
AddThis Sharing Buttons
Share to FacebookShare to TwitterShare to WhatsAppShare to TelegramShare to EmailShare to More17

KUALA LUMPUR 17 Sept. – Hasrat skuad negara untuk menjuarai Kejohanan Bola Sepak Bawah 18 (B-18) AFC tidak kesampai­an selepas tewas 0-2 kepada Thailand yang beraksi dengan 10 pemain di Stadium Thuwunna, Yangon hari ini.

Malaysia meraih peluang terbaik untuk memecah kebuntuan pada minit ke-38 selepas diberikan sepakan bebas namun percubaan Nik Akif Syahiran Nik Mat melewati palang.

Thailand kemudian mengatur gerakan cantik dan hampir menembusi gawang Malaysia tiga minit kemudian namun percubaan Yuthapichai Lertlum hasil hantaran Peerapat Kaminthong sedikit tersasar.

Separuh masa kedua menyaksikan Thailand berjaya meraih dua gol dalam tempoh tiga minit bermula dengan jaringan Eakkanit Punya pada minit ke-48 yang menanduk masuk hantaran Naravit Kaosantia.

Kapten Kritsada Kaman meledak gol kedua pada minit ke-51 selepas menanduk ma­suk sepakan bebas Jaturapat Sattham bagi memastikan kemenangan Thailand.

Ketika perlawanan rancak berlangsung, Thailand terpaksa beraksi dengan hanya 10 pemain selepas Wudtichai Kumkeam dilayangkan kad merah pada minit ke-69.

Malaysia bagaimanapun gagal memanfaatkan kelebihan yang dimiliki, termasuk mempersiakan sepakan penalti pada masa kecederaan apabila sepakan lemah Muhammad Zafuan Azeman tepat ke dakapan Kantaphat Manpati

sumberArtikel Penuh: http://www.utusan.com.my/sukan/bola-sepak/malaysia-kempunan-juara-bawah-18-tahun-1.527807#ixzz4tDH43mlQ
© Utusan Melayu (M) Bhd

Tiada ulasan:

Catat Ulasan