Jumaat, 22 Disember 2017

Zaki kekal penolong?

ARKIB : 25/02/2009
KUALA LUMPUR - Ketika arena bola sepak masih tertunggu- tunggu gerangan ketua jurulatih baru negara selepas B. Sathianathan, Mohamad Zaki Sheikh Ahmad pula mengakui masih berkhidmat sebagai jurulatih dengan Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM).

Penolong jurulatih negara ini berkata, dia masih tidak diberitahu apa-apa mengenainya oleh pihak pengurusan sekalipun terbabit membantu Sathianathan pada Piala Suzuki AFF di Phuket dan Kelayakan Piala Asia 2011 menentang Emiriyah Arab Bersatu (UAE) antara Disember hingga 21 Januari lalu.

"Saya masih ada kontrak dengan FAM hingga Disember tahun ini. Setakat ini saya menganggap saya masih jurulatih di bawah FAM kerana tiada sebarang makluman terbaru daripada pihak atasan," kata bekas jurulatih Negeri Sembilan ini, semalam.

Zaki setia membantu Sathianathan sejak melatih skuad Bawah 21 Tahun negara dalam Kelayakan Olimpik 2007 sebelum gandingan ini mencipta kejutan dengan menjuarai Pestabola Merdeka tahun itu walaupun masih kempunan sebarang pingat Sukan SEA Korat.

Namun, selepas kegagalan di Phuket, jurulatih penjaga gol, Mazlan Wahid dan penolong lain, Ismail Ibrahim ditukarkan ke skuad Bawah 16 Tahun negara sementara Pengarah Penjaga Gol FAM, Lim Chuan Chin kembali menyertai barisan kejurulatihan skuad negara mulai Kelayakan Piala Asia.

''Saya cuma tidak jelas ke pasukan mana saya selepas ini. Adakah ia sama seperti Ismail atau Mazlan, saya pun tidak pasti. Cuma biasanya, mana-mana ketua jurulatih negara yang baru dilantik, mungkin mahu memilih penolongnya sendiri."

FAM Khamis lalu menyenaraikan Azraai Khor Abdullah (Kedah), K. Devan (Selangor), Dollah Salleh (Shahzan Muda) dan Wan Jamak Wan Hassan (Negeri Sembilan) sebagai calon ketua jurulatih negara.
SUMBERArtikel Penuh: http://ww1.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2009&dt=0225&pub=Utusan_Malaysia&sec=Sukan&pg=su_09.htm#ixzz522YGcEnt

© Utusan Melayu (M) Bhd

Tiada ulasan:

Catat Ulasan