Rabu, 31 Mei 2017

Titus dalam senarai



ARKIB : 08/07/2005

KUALA LUMPUR - Pemain remaja, Titus James Palani telah kembali ke tanah air dan terus diberitahu bahawa namanya berada dalam senarai pelatih skuad bola sepak ke Sukan SEA.

``Titus telah kembali ke tanah air dan dia menemui saya semalam (kelmarin). Saya beritahu Titus bahawa dia telah dipanggil untuk menyertai latihan pusat untuk Sukan SEA,'' kata Setiausaha Agung FAM, Datuk Seri Dr. Ibrahim Saad.

Titus kembali daripada menjalani latihan di Perancis bersama kelab Le Havre selama lima tahun sejak September 2000.

``Dia kini telah berusia 18 tahun dan sudah boleh menyertai kelab profesional. Dia memberitahu saya bahawa dia sedang menunggu tawaran daripada mana-mana kelab,'' kata Ibrahim.

Sebanyak 40 pemain akan dipanggil untuk melapor diri menyertai latihan pusat ke Sukan SEA, yang akan diadakan di Wisma FAM di Petaling Jaya bermula pada 18 Julai.

Daripada jumlah itu, sebanyak 20 atau 22 pemain akan dipilih untuk mengikuti lawatan ke Poland untuk empat perlawanan persahabatan. Skuad negara akan berlepas ke Poland pada 31 Julai.

Selepas itu, skuad negara akan ke Bangkok untuk kejohanan pra Sukan SEA dan kemudian ke Dubai, Amiriyah Arab Bersatu pada bulan puasa.

``Di Dubai, tidak seperti di sini, pertandingan liga terus berjalan pada bulan puasa ... itulah sebabnya skuad itu dihantar ke sana untuk mengadakan beberapa perlawanan,'' kata Ibrahim

sumberArtikel Penuh: http://ww1.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2005&dt=0708&pub=Utusan_Malaysia&sec=Sukan&pg=su_04.htm#ixzz4ihza3UUO
© Utusan Melayu (M) Bhd

Tiada ulasan:

Catat Ulasan