Jumaat, 26 Mei 2017

Azam teruja dapat panggilan negara



Asrol Awang
sukan@hmetro.com.my
 
Kuantan: Pemain tengah Pahang Nor Azam Azih (gambar) teruja apabila tersenarai dalam kalangan 26 pemain yang akan menjalani kem latihan pusat skuad Harimau Malaya di Johor Bahru, Johor, bermula Isnin ini.

Pemain kelahiran FELDA Jengka 21, Maran, Pahang itu berkata, dia tidak sangka akan dipilih ketua jurulatih Harimau Malaya yang baru, Nelo Vingada.

Katanya, perasaan gembira tidak dapat digambarkan kerana memang impiannya untuk menyarung jersi skuad kebangsaan.

“Apabila nama berada dalam senarai 26 pemain, saya tidak sangka dan menganggapnya sebagai rezeki. Saya berjanji akan memberikan yang terbaik buat skuad negara untuk menghadapi kelayakan Piala Asia 2019.

“Biarpun sedar bakal menghadapi saingan sengit lebih berpengalaman, tersenarai sebagai pemain yang akan menjalani latihan pusat itu sudah dianggap suntikan semangat terhadap kerjaya saya,” kata pemain berusia 22 tahun itu.

Nor Azam antara empat pemain Pahang dipilih menjalani kem latihan pusat selain kapten pasukan, Matthew Davies, Ahmad Syamim Yahya dan Wan Zaharulnizam Zakaria.

Namun, cabaran sengit dihadapi Nor Azam kerana perlu bersaing dengan pemain lebih berpengalaman seperti Shafiq Rahim, Azamuddin Akil, Amirulhadi Zainal, Mohd Syazwan Zainon dan Baddrol Bakhtiar.

Nor Azam yang pernah beraksi bersama Harimau Muda B pada musim 2014 mula menyarung jersi Pahang sejak 2015.

SUMBER-Artikel ini disiarkan pada : Sabtu, 27 Mei 2017 @ 2:35 AM

Tiada ulasan:

Catat Ulasan