Ahad, 30 April 2017

Wing Hoong idam disenaraikan

ARKIB : 17/11/2004
PEMAIN tengah, Chan Wing Hoong berharap aksi cemerlangnya dalam dua perlawanan persahabatan sebelum ini dapat memberi ruang untuk dia disenaraikan dalam kesebelasan utama menentang Kuwait dalam perlawanan terakhir bola sepak pusingan kelayakan Piala Dunia Zon Asia di tempat lawan, hari ini.
Wing Hoong tetap merasakan perlawanan ini penting untuk setiap pemain melakukan yang terbaik dalam usaha memperkukuhkan pasukan kebangsaan menghadapi saingan Piala Tiger bulan depan.
``Sukar untuk menjangkakan kita akan menang ke atas Kuwait tetapi berdasarkan dua perlawanan persahabatan yang kita menang sebelum ini biarlah kita mengekalkan corak permainan itu menentang Kuwait,'' ujarnya.
Skuad bola sepak kebangsaan bimbingan jurulatih dari Hungary, Bertalan Bicskei tiba di banda raya Kuwait kelmarin selepas mengharungi perjalanan selepas 15 jam dan akan berdepan dengan Kuwait hari ini.
Aksi Malaysia sekadar melengkapkan jadual yang sudah diatur ketika cabaran anak buat Bicskei sudah berakhir lebih awal.
Tanpa sebarang mata dan kemenangan, skuad kebangsaan cuba memburu kemenangan pertama tetapi berdepan dengan ujian getir ketika Kuwait memerlukan kemenangan untuk memastikan tempat ke peringkat akhir tahun depan bersaing hebat dengan China yang bertemu Hong Kong dalam perlawanan kumpulan yang sama.
Pemain Perak dalam Liga Super itu melihat pertembungan dengan Kuwait adalah persiapan awal pasukan kebangsaan untuk menghadapi saingan Piala Tiger.
``Apa yang penting, setiap pemain perlu menunjukkan persembahan terbaik untuk menyakinkan Bicskei bagi mendapat tempat dalam kesebelasan utama,'' ujarnya.
Wing Hoong, salah seorang tonggak yang membantu Perak menjulang Piala FA bulan lalu turut mengidam untuk menambak koleksi gelaran terutama menjulang Piala Tiger.
Sebelum ini, pemain tersebut juga sudah memiliki Piala Liga dan Piala Malaysia.
Dalam lima perlawanan pusingan kelayakan Piala Dunia, pemain berusia 27 tahun itu hanya bermain satu perlawanan selama sepuluh minit sewaktu skuad kebangsaan tewas 1-3 kepada Hong Kong di Kuantan Februari lalu.
Ujarnya, dia mahu mendapat pendedahan yang lebih walaupun terpaksa menghadapi saingan rakan sepasukan Liew Kit Kong.
Ujarnya, dia gembira berada dalam kesebelasan utama dalam dua perlawanan persahabatan dan yakin untuk beraksi bertemu Kuwait.
Barisan pemain:
Ahmad Tharmini Saiban, Asmawi Bakiri, Azizon Abdul Kadir, Chan Wing Hoong, P. Gunalan, Hairul Izuan Abdul Rani, Leong Hong Seng, Liew Kit Kong, Lim Chan Yew, Mat Saiful Mohamad, Mohd Syamsuri Mustafa, Mohd Amri Yahyah, Mohd Ivan Yussof, Mohd Nor Ismail, Mohd Suffian Abdul Rahman, Zairo Anuar Zalani, Chow Chee Weng, K. Nanthakumar, Norfazly Alias, V. Saravanan, Shariman Che Omar, D. Surendran, Wan Rohaimi Wan Ismail, Wong Sai Kong.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan