Sabtu, 12 November 2016

Safawi tak sabar rebut tempat ke saingan Piala AFF

 
SAFAWI semangat rebut tempat utama.
Aziman Rosdi
aziman@hmetro.com.my

Petaling Jaya: Baru berusia 19 tahun, Muhammad Safawi Rasid bakal menjadi pemain paling muda negara beraksi dalam Piala AFF 2016 jika berjaya berada dalam senarai akhir 23 pemain skuad Harimau Malaysia kendalian Datuk Ong Kim Swee.

Dia yang membuat penampilan pertama di pentas antarabangsa bersama skuad senior ketika tewas 0-3 kepada Indonesia dalam aksi persahabatan 6 September lalu turut diturunkan ketika Malaysia seri 0-0 dengan Singapura pada 7 Oktober.


Safawi yang dilaporkan bakal berhijrah ke Johor Darul Ta’zim (Johor DT) dari T-Team mengakui sudah dapat membentuk keserasian bersama pemain lebih senior.

“Saya tak ada masalah bersama skuad kebangsaan sekarang, masing-masing sudah mengenali satu sama lain, kombinasi pemain sudah bertambah baik,” katanya.

Ketika kali terakhir Malaysia memenangi Piala AFF 2010, Safawi tidak menyangka kini bersama satu pasukan dengan beberapa pemain skuad juara itu.

“Saya tak sangka, dulu dalam fikiran saya hanya mahu bermain dengan skuad kebangsaan, tak sangka rezeki saya datang awal.

“Buat masa ini saya hanya mahu merebut tempat dalam skuad ke Piala AFF dan selepas itu jika dipilih, baru saya fokus untuk berada dalam kesebelasan utama,” jelasnya.

Safawi memiliki kepantasan untuk mengatasi pertahanan lawan dan ia tidak mengejutkan jika dia bakal beraksi pada perlawanan pemanas badan menentang Papua New Guinea di Stadium Shah Alam Isnin ini.

“Saya sudah dua kali bermain dalam kesebelasan utama sebelum ini, jika diberi peluang, Insya-Allah saya akan buat yang terbaik.

“Memang harapan saya untuk membantu pasukan membawa pulang semula Piala AFF ke Malaysia,” katanya.

Sumber-Artikel ini disiarkan pada : Sabtu, 12 November 2016 @ 5:17 AM

Tiada ulasan:

Catat Ulasan