Selasa, 15 November 2016

Malaysia sudah meningkat

15 November 2016 12:19 AM
 Kesebelasan utama Malaysia ketika memulakan perlawanan menentang
Kesebelasan utama Malaysia ketika memulakan perlawanan menentang Papua New Guinea di Shah Alam, semalam.
SHAH ALAM 14 Nov. – Jurulatih Papua New Guinea (PNG), Flemming Serritslev mengakui, persembahan yang dipamerkan Harimau Malaysia jauh lebih baik berbanding pertemuan mereka Jun lalu apabila skuad kebangsaan melakar kemenangan 2-1 di Stadium Shah Alam hari ini.
Bagaimanapun Serritslev berkata, dia tidak begitu berpuas hati dengan keputusan pengadil perlawanan, Alongkron Feemu­echang yang dilihat lebih kerap memberi tendangan percuma kepada tuan rumah selain kurang bersetuju dengan sepakan penalti Harimau Malaysia.
“Bagi saya, pertemuan tadi seimbang. Kebiasaannya saya tidak mengulas mengenai mutu pengadil perlawanan namun jujurnya kami tidak menerima fair play.
“Saya tahu alasan ini mungkin kedengaran tidak bagus namun saya tetap mengiktiraf kemena­ngan Malaysia.
“Apa yang saya maksudkan anda perlu perhatikan betul-be­tul penalti yang Malaysia peroleh dan jumlah tendangan percuma mereka sangat banyak. Bola sepak adalah sukan yang membenarkan pemainnya melakukan tolakan dari bahu ke bahu.
“Saya tidak boleh cakap kami ada banyak peluang dan layak untuk menang namun dalam bola sepak anda boleh sentuh satu sama lain. Jika pasukan tidak biasa dengan perkara seperti ini mereka tidak akan pergi jauh.
“Namun pasukan Malaysia kali ini bermain lebih baik berbanding Jun lalu, saya tidak me­ragui perkara tersebut,” katanya kepada pemberita selepas perlawanan di Stadium Shah Alam hari ini.
Malaysia tewas 2-0 kepada PNG pada pertemuan terakhir mereka dalam Jelajah Oceania, Jun lalu.
Dalam pada itu, Serritslev juga berkata, persiapan yang kurang rapi menjadi punca kekalahan mereka dalam dua perlawanan persahabatan.
Empat hari sebelum bertemu Malaysia, PNG mengadakan aksi persahaban menentang pasukan No. 1 Asia, Iran dan mereka di­belasah 8-1 di Stadium Shah Alam.
“Pada Jun lalu fizikal kami le­bih baik kerana kami baru selesai menyertai Piala Negara-Negara OFC.
“Sejak perlawanan 17 Jun lalu (bertemu Malaysia), kami tidak mempunyai sebarang aksi kompetitif, jadi persiapan agak terhad.
“Kami ada banyak peluang ketika lawan Malaysia Jun lalu, namun ia tidak berlaku hari ini. Mengenai kekalahan kepada Iran saya tetap bangga kerana berjaya menjaringkan gol, mereka pasukan yang bagus,” katanya lagi

SUMBER-- See more at: https://www.utusan.com.my/sukan/bola-sepak/malaysia-sudah-meningkat-1.407666#sthash.tUn9Rq6t.dpuf

Tiada ulasan:

Catat Ulasan