Sabtu, 19 November 2016

Amri gesa rakan berjuang habis-habisan

 
AMRI (tengah) berkata sesuatu kepada Syazwan Zainon.
Aziman Rosdi
aziman@hmetro.com.my

Yangon: “Saya harap semua pemain akan bermain mati-matian dalam perlawanan esok (hari ini),” kata kapten Harimau Malaysia Mohd Amri Yahya menjelang pertembungan dengan Kemboja.

Menurut pemain berusia 35 tahun itu, kesemua pemain sudah bersedia memulakan misi getir dengan kemenangan pada perlawanan pembukaan cukup penting bagi mencari tiket ke separuh akhir.

“Kita tidak boleh terlalu yakin tapi memerlukan keyakinan untuk mengalahkan Kemboja. Saya berharap semua pemain memberikan komitmen tinggi bagi memastikan kita mendapat keputusan baik dalam perlawanan pertama,” kata Amri ketika ditemui selepas sesi latihan semalam.

Di atas kertas sememangnya Kemboja yang layak selaku juara pusingan kelayakan bukan pasukan pilihan dalam saingan Kumpulan B yang turut membabitkan Vietnam dan Myanmar.

Malah kali terakhir Kemboja mengalahkan Malaysia adalah pada 1973 dengan kemenangan 2-0 dalam perlawanan Piala Presiden Korea Selatan di Seoul.

“Kita tak boleh memandang rendah keupayaan Kemboja, mereka sudah meningkat jadi kita kena memberikan aksi terbaik,” kata Amri.

SUMBER-Artikel ini disiarkan pada : Ahad, 20 November 2016 @ 5:18 AM

Tiada ulasan:

Catat Ulasan