Khamis, 12 Oktober 2017

Skuad B-20 Malaysia ke separuh akhir



ARKIB : 07/08/2007

KUALA LUMPUR – Malaysia berpeluang mengulangi kemaraan ke perlawanan akhir seperti dua edisi lalu apabila menempah tiket separuh akhir Kejohanan Bawah 20 Tahun Persekutuan Bola Sepak ASEAN (AFF), kelmarin.

Skuad belia negara bimbingan K. Rajagopal membelasah Laos 7-3 di Kompleks Sukan Thanh Long, Kota Ho Chi Minh, Vietnam untuk muncul naib juara Kumpulan A dan menempah pertemuan separuh akhir dengan Thailand, malam ini.

Myanmar pula mengumpul sembilan mata sekali gus bergelar juara Kumpulan A selepas menewaskan Singapura 2-1 dan akan menentang tuan rumah yang juga naib juara Kumpulan B pada satu lagi separuh akhir.

Kelmarin, Malaysia, naib juara di Palembang 2005 dan Kuantan 2006, agak goyah dengan dua gol pendahuluan Laos masing-masing menerusi

Sayya Meungmany dan Phuttavong Sapackdy biarpun sempat dirapatkan oleh Syazwan Zinon.

Ketua pasukan, K. Gurusamy pula menyamakan dan melebarkan kedudukan dengan dua jaringan diikuti oleh Shukor Jusoh, Firdaus Azizul, Yusaini Che Saad dan Shazlan Alias manakala Sayya menyumbat gol terakhir lawan.

Sebelum ini, Malaysia menewaskan Singapura 3-0 menerusi jaringan Yusanee Saad, Ahmad Fakri Saarani dan Akmal Mohd. Noor tetapi kalah kepada Myanmar 2-1 dengan penjaring tunggalnya ialah Gurusamy.

SUMBERArtikel Penuh: http://ww1.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2007&dt=0807&pub=Utusan_Malaysia&sec=Sukan&pg=su_05.htm#ixzz4vHvKN11m
© Utusan Melayu (M) Bhd

Tiada ulasan:

Catat Ulasan