Rabu, 4 Oktober 2017

Norizan diarah lepas jawatan



ARKIB : 19/07/2007

Oleh ABDUL HAFIZ AHMAD

KUALA LUMPUR – Norizan Bakar semalam mengumumkan bahawa dia diarahkan melepaskan jawatan sebagai ketua jurulatih skuad negara sebelum perlawanan terakhir Malaysia menentang Iran dalam Kumpulan C pusingan akhir bola sepak Piala Asia.

Katanya, arahan tersebut datangnya daripada Timbalan Presiden dan Naib Presiden Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) dan pengurus pasukan negara, Datuk Anifah Aman yang menyebut, tugasnya berakhir sebaik sahaja kempen Malaysia ditutup dengan kekalahan 2-0 kepada Iran itu.

“Arahan itu disampaikan kepada saya sebelum perlawanan dengan Iran dan selepas menentang Uzbekistan. Keputusan sudah dibuat untuk saya dan bukannya saya yang membuat keputusan itu. Saya menerimanya jika ia yang berlaku dengan cara sebegitu.

“Ini sebahagian lumrah dalam bola sepak yang banyak berkaitan tentang keputusan perlawanan. Kadangkala anda tidak mengambil keputusan tetapi pihak lain yang memutuskannya untuk anda,” katanya yang masih memiliki kontrak melatih skuad negara dengan FAM sehingga September depan.

Norizan yang memulakan tugas menerajui skuad kebangsaan dengan menentang New Zealand pada 19 Februari 2006, berkata, “saya sudah melakukan yang terbaik dan saya yakin pemain di bawah bimbingan saya turut melakukan sedemikian.

sumberArtikel Penuh: http://ww1.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2007&dt=0719&pub=Utusan_Malaysia&sec=Sukan&pg=su_03.htm#ixzz4uXBYdtqr
© Utusan Melayu (M) Bhd

Tiada ulasan:

Catat Ulasan