Rabu, 18 Oktober 2017

Sathia buat rombakan hadapi Vietnam



ARKIB : 01/12/2007

KORAT – Sayap kiri, Nor Farhan Muhammad sah terlepas perlawanan sulung menentang Vietnam dalam Kumpulan B hari ini gara-gara belum pulih sepenuhnya daripada kecederaan buku lali.

Ketiadaannya disahkan oleh jurulatih negara, B. Sathianathan sekali gus mungkin mendorong aksi anak buahnya pincang di bahagian tengah.

Khidmat bek tengah, Aidil Zafuan Radzak pula terpaksa dilupakan gara-gara penggantungan dua perlawanan dalam kelayakan Piala Dunia, lalu.

‘‘Saya akan menurunkan S. Subramaniam di tempat kegemaran Aidil itu dan bergandingan dengan Syamsol Sabtu sambil diapit oleh Daudsu Jamaluddin dan Sumardi Hajalan. Safiq Rahim atau Norshahrul Idlan Talaha.

‘‘Syed Adney Syed Hussein kekal selaku penjaga gol utama dan gandingan serangan Malaysia bakal menampilkan Safee Sali dan Zaquan Adha Radzak,” katanya pada sesi latihan petang, semalam di stadium berkenaan menjelang perlawanan pukul 3.30 petang hari ini.

Menurut Sathianathan, ketiadaan Aidil tetap dirasai tetapi sebagai jurulatih, dia perlu meyakini kemampuan Subramaniam sebagai penggantinya untuk menguatkan tulang belakang Malaysia daripada asakan pantas Vietnam, pemenang pingat perak Sukan SEA Filipina 2005.

Vietnam menewaskan Malaysia 2-1 pada perlawanan separuh akhir di Bacolod City , dua tahun lalu sebelum skuad bimbingan Norizan Bakar ketika itu meraih gangsa dengan menewaskan Indonesia 1-0.

‘‘Vietnam sebuah pasukan yang berpengalaman. Mereka membariskan hampir kesemua skuad Kelayakan Olimpik malah saya dapati antara lima hingga enam pemain daripada Sukan SEA Filipina 2005 dan Vietnam 2003 lalu masih boleh bermain di Korat,” katanya.

Sementara itu, jurulatih Vietnam , Alfred Riedl pula menyifatkan keputusan seri sudah memadai buat kedua-dua pasukannya walaupun masing-masing tetap mengidamkan kemenangan dan satu permulaan yang meyakinkan.

sumberArtikel Penuh: http://ww1.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2007&dt=1201&pub=Utusan_Malaysia&sec=Sukan&pg=su_04.htm#ixzz4vsbiMB1T
© Utusan Melayu (M) Bhd

Tiada ulasan:

Catat Ulasan