Selasa, 22 Januari 2019

Pemain tidak mudah lupa diri


ARKIB : 10/01/2011
Oleh TAN MING WAI
tan.mingwai@utusan.com.my
 
K. Rajagobal (kanan) menandatangani autograf di atas poster skuad bola sepak negara pada sesi bertemu peminat anjuran Nike di Bandar Utama, Petaling Jaya semalam. - utusan/ MOHD. NAIM AZIZ
PETALING JAYA - Jurulatih kebangsaan, K. Rajagobal yakin anak-anak buahnya tidak akan lupa diri, meskipun menerima pelbagai ganjaran selepas menjulang Piala AFF Suzuki, baru-baru ini.

Rajagobal memberi jaminan bahawa para pemainnya tidak akan hilang tumpuan dan akan terus memberikan komitmen seratus peratus.

"Tidak, tidak... saya tahu mereka tidak akan lupa diri. Ada imbuhan atau tidak, saya tahu mereka akan terus memberikan seratus peratus komitmen.

"Setiap pemain sedar apa yang saya kehendaki daripada mereka, langsung tiada ruang untuk malas, atau mereka akan diketepikan daripada skuad kebangsaan," jawab Rajagobal.

Beliau mengulas mengenai kebimbangan terhadap pemain skuad Harimau Malaya, kerana dilimpahi pelbagai insentif.

Minggu lalu, beberapa pemain antaranya penjaga gol Khairul Fahmi Che Mat dianugerahkan sebuah rumah oleh kerajaan Kelantan, manakala enam anak jati Terengganu masing-masing menerima RM5,000 dan satu lot tanah setiap seorang.

Kerajaan Perak pula memberikan ganjaran wang tunai kepada tiga pemain kelahiran negeri itu termasuk penyerang Safee Sali, yang menerima RM10,000.

Ia sekali gus menimbulkan persoalan sekiranya ganjaran tersebut keterlaluan atau di sebaliknya.

Rajagobal yang ditanya mengenai kemungkinan dia dianugerahi gelaran Datuk di atas sumbangan menaikkan semula maruah bola sepak negara berkata, terpulanglah kepada mana-mana pihak yang merasakan dia layak untuk menerimanya.

"Kalau tak ada pun tidak apa, saya tetap meneruskan tugas saya seperti biasa.

"Saya pun tak pasti bila anak saya akan kahwin, kalau dia kahwin jadi datuklah saya nanti....." katanya.

Sebelum ini, beberapa pihak termasuk MIC mencadangkan supaya Rajagobal diberikan gelaran Datuk bagi mengiktiraf jasa dan pencapaiannya.UMBERArtikel Penuh: http://ww1.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2011&dt=0110&pub=Utusan_Malaysia&sec=Sukan&pg=su_03.htm#ixzz5dL84JeUV
© Utusan Melayu (M) Bhd

Tiada ulasan:

Catat Ulasan