Isnin, 22 Disember 2014

Kita ‘pancit’ punca kekalahan – Dollah

21 Disember 2014 1:10 AM

KUALA LUMPUR 20 DISEMBER 2014 - Ketua Jurulatih Harimau Malaya,
KUALA LUMPUR 20 DISEMBER 2014 - Ketua Jurulatih Harimau Malaya,
KETUA Jurulatih Harimau Malaya, Dollah Salleh kelihatan kecewa selepas pasukan Malaysia tewas kepada Thailand 2-3 pada Perlawanan akhir kedua Piala AFF Suzuki 2014 antara Malaysia menentang Thailand, di Stadium Nasional Bukit Jalil, di sini, semalam.
KUALA LUMPUR – Jurulatih Harimau Malaya, Dollah Salleh mengakui keletihan anak-anak buahnya akibat mengamalkan corak permainan pantas menjadi faktor utama Malaysia gagal mempertahankan kelebihan tiga gol pada perlawanan akhir kedua Piala AFF 2014 di Stadium Nasional, Bukit Jalil malam tadi.
“Memang tidak dinafikan pada minit-minit terakhir kita begitu keletihan, malah saya akui perkara ini kerap berlaku kepada pasukan selepas minit ke-80.
“Dalam masa sama juga ada kesilapan kecil yang dilakukan dan kita terima padah. Bagaimanapun saya tetap bangga dengan semangat juang pemain, cuma pada 15 minit terakhir itu nampak kita begitu rapuh, hilang konsisten dalam pasu­kan,” katanya selepas perlawanan.
Pada perlawanan tersebut Harimau Malaya mendahului 3-0 sebelum Thailand mempamerkan kebangkitan pada penghujung perlawanan.
Dalam pada itu, penjaring terbanyak, Safiq Rahim mengucapkan terima kasih kepada Dollah atas tunjuk ajar yang diberikan sehingga mereka mampu melangkah ke pentas akhir buat kali ketiga.
“Terima kasih kepada jurulaih sebab biarpun kami tidak cukup persediaan rapi namun kita tetap berbangga dapat beraksi di final. Saya juga ucapkan ribuan terima kasih kepada rakan seperjuangan sebab telah mempamerkan aksi terbaik sepanjang kejohanan ini.
“Kita akan berusaha yang terbaik pada masa akan datang,” katanya, yang muncul penjaring terbanyak kejohanan dengan enam gol.
Sementara itu, jurulatih Thailand, Kiatisuk Senamuang berkata, kemenangan tersebut umpama mimpi yang sukar dipercayai.
Katanya, keupayaan pasukannya untuk bangkit pada saat akhir adalah sesuatu yang amat luar biasa baginya.
“Saya macam tak percaya sebab pada mulanya kami ketinggalan 1-0, kemudian 2-0 dan 3-0, namun anak-anak buah saya tidak patah semangat dan seterusnya kami bangkit kembali, malah saya seperti tidak percaya dapat dua gol pada saat-saat akhir.
“Bagi saya perlawanan ini sangat menarik dan sungguh hebat dan saya rasa kedua-dua pasukan sudah melaksanakan tugas dengan cukup baik dalam sebuah perlawanan yang sempurna," katanya.
- Sumber: http://www.utusan.com.my/sukan/bola-sepak/kita-8216-pancit-8217-punca-kekalahan-8211-dollah-1.38985#sthash.jxbQNsOx.dpuf

Tiada ulasan:

Catat Ulasan