Jumaat, 25 Ogos 2017

KL2017: Kami di tahap terbaik jumpa Indonesia - Adib



Jumaat, 25 Ogos 2017 | 4:52pm
 
KAPTEN skuad B-22 negara, Adib Zainudin (kiri) mahu memastikan Indonesia tidak sewenang-wenangnya menembusi pertahanan mereka dalam pertemuan separuh akhir di Stadium Shah Alam, malam esok. - Foto Luqman Hakim Zubir
KL2017: Kami di tahap terbaik jumpa Indonesia - Adib
Oleh Aziman Rosdi
aziman@hmetro.com.my
           
PETALING JAYA: "Kami tak mahu bolos!

Itu tekad kapten skuad bawah 22 tahun (B-22) negara, Adib Zainudin yang mahu memastikan Indonesia tidak sewenang-wenangnya menembusi pertahanan mereka dalam pertemuan separuh akhir di Stadium Shah Alam, malam esok.

Malaysia mencatat rekod bersih empat kemenangan berturut-turut untuk mara ke separuh akhir selaku juara kumpulan A, namun mereka gagal mempertahankan kubu daripada dibolosi dalam semua perlawanan itu.

Malah gol yang dibolosi ketika menang 2-1 dengan Brunei dan Singapura serta menang 3-1 ke atas Myanmar dan Laos adalah kesilapan pemain sendiri.

Bagi Adib yang bakal bertindak sebagai pemain pertahanan bersama Irfan Zakaria dan Adam Nor Azlin mahu agar mereka lebih fokus kali ini.

"Ini perlawanan lebih sukar, saya dan rakan-rakan yang lain perlu elak daripada melakukan kesilapan mudah. Kita kena bekerja keras untuk memastikan gawang kita tidak dibolosi.

"Pemain sekarang berada di tahap terbaik dan saya percaya siapa saja yang akan diturunkan sudah bersedia untuk menggalas tanggung jawab masing-masing," katanya.

Adib, 22, yang kini mewakili kelab FELCRA FC antara tonggak ketika menewaskan Indonesia 3-0 di kelayakan Kejohanan AFB B-23 di Bangkok bulan lalu dan dia tahu ancaman yang boleh diberikan oleh pasukan lawan itu.

"Mereka mempunyai penyerang yang bagus dari segi fizikal, dan bahagian sayap kiri dan kanan juga perlu diawasi. Kita hanya perlu mengikut taktikal yang diberikan oleh jurulatih (Datuk Ong Kim Swee) dan saya percaya kita ada peluang untuk ke final," katanya
SUMBER-BERITA HARIAN ONLINE Jumaat, 25 Ogos 2017 | 4:52pm

Tiada ulasan:

Catat Ulasan