Selasa, 15 Ogos 2017

Bola sepak mampu lepasi peringkat kumpulan - KJ



Bola sukan sea   
         Bola sukan sea
Pasukan B-22 kebangsaan sejurus perlawanan menentang Brunei yang berakhir dengan keputusan 2-1 di Stadium Shah ALam di sini malam ini. - UTUSAN ONLINE/ABDUL RAZAK LATIF
SHAH ALAM 14 Ogos - Menteri Belia dan Sukan, Khairy Jamaluddin percaya skuad bawah-22 (B-22) kebangsaan mampu melepasi peringkat kumpulan selepas menyaksikan pasukan bimbingan Datuk Ong Kim Swee melakar kemenangan 2-1 ke atas Brunei di Stadium Shah Alam malam tadi.

Khairy berkata, pada aksi tersebut pasukan B-22 negara mampu menghasilkan lebih banyak gol namun ketumpulan penyudah menjadi penghalang.

"Kita berjaya mendapatkan tiga mata pada hari ini, bagaimanapun saya fikir kita patut boleh menang lagi banyak gol.

"Bagaimanapun, tidak mengapa kerana apa yang penting adalah kita berjaya mendapatkan tiga mata pertama.

"Saya percaya skuad B-22 negara mampu menghasilkan jumlah jaringan lebih banyak berdasarkan peluang yang dimiliki namun penyudah kita tumpul. Saya percaya pasukan ini ada potensi," katanya kepada pemberita selepas perlawanan di sini hari ini.

Dalam perlawanan tersebut skuad B-22 negara berjaya melakar kemenangan hasil jaringan Safawi Rasid pada minit keempat dan Adam Nor Azlin pada minit ke-60. Gol tunggal Brunei dijaringkan oleh Mohamed Zulkhairy Hady Razali pada minit ke-12.

SUMBER-Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/sukan/bola-sepak/bola-sepak-mampu-lepasi-peringkat-kumpulan-kj-1.515051#ixzz4pp1v0aPW
© Utusan Melayu (M) Bhd

Tiada ulasan:

Catat Ulasan