Selasa, 27 November 2018

Sengat Mat Yo

MyMetroNode
Daripada Aziman Rosdi di Bangkok
aziman@hmetro.com.my
 
Selepas kembali mendapat sentuhan pemusnahnya, Norshahrul Idlan Talaha kini semakin mula mendapat keyakinan menggempur Thailand bagi aksi final pertama Piala AFF di Stadium Nasional Rajamangala, hari ini.

Pemain berusia 27 tahun itu berjaya menamatkan kemarau jaringan di pentas anatarabangsa sejak Oktober tahun lalu apabila menyumbat gol kedua negara menewaskan Vietnam 4-2 pada separuh akhir kedua untuk membawa Malaysia ke final Piala AFF buat kali ketiga selepas 1996 dan 2010.

"Siapa tak nak menjaringkan gol, kalau tanya Apek (Khairul Fahmi Che Mat) sekalipun, dia pun nak menjaringkan gol," kata Norshahrul secara berseloroh ketika ditemui selepas sesi latihan semalam.

Ternyata 'mood' pemain yang turut dikenali dengan nama Mat Yo itu dalam keadaan terbaik dan mengharapkan tuah untuknya menjaringkan gol berterusan.

"Saya sentiasa bersemangat, tidak kira ketika bermain di peringkat kumpulan atau perlawanan lain. Setiap peluang yang diberikan jurulatih akan saya bagi 100 peratus cuma lawan dengan Vietnam rezeki saya dapat menjaringkan gol.

Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.

SUMBERArtikel ini disiarkan pada : Rabu, 17 Disember 2014 @ 5:07 AM

Tiada ulasan:

Catat Ulasan