Jumaat, 30 November 2018

Harimau muda terlepas peluang


ARKIB : 03/10/2009
KUALA LUMPUR - Pasukan Harimau Muda melepaskan peluang terbaik untuk memenangi perlawanan pembukaan pada Kejohanan Bola Sepak Undangan Empat Negara di Laos semalam, apabila membenarkan Thailand menyamakan kedudukan pada saat akhir untuk sekadar seri 2-2.

Skuad bawah 19 negara itu mendahului 2-1 ketika perlawanan tinggal lagi seminit untuk ditamatkan, namun kesilapan penjaga gol yang terkeluar dari posisi menyebabkan Thailand berjaya menyumbat gol penyamaan lewat minit.

Walaupun seri, anak-anak buah Ong Kim Swee mempamer aksi pantas dan menghiburkan sepanjang 90 minit permainan, malah mencipta beberapa peluang cantik, termasuk rembatan yang terkena palang pada masa kecederaan.

Terdahulu, Malaysia memperoleh kedua-dua jaringannya menerusi penyerang, Mohd. Khairul Izuan Rosli dan pemain tengah, Wan Zack Haikal Wan Nor.

Perlawanan kedua negara adalah bertemu Vietnam, Ahad ini, diikuti pertemuan dengan tuan rumah Selasa depan.

Kejohanan Empat Negara, yang turut menampilkan Vietnam dan tuan rumah, Laos merupakan pertandingan Pra-Sukan SEA 2009 yang bertujuan menguji persiapan Laos untuk menganjurkan Sukan SEA, Disember ini.

Ini merupakan perlawanan pertama yang diadakan di Stadium Utama Kompleks Sukan Nasional Laos.
SUMBERArtikel Penuh: http://ww1.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2009&dt=1003&pub=Utusan_Malaysia&sec=Sukan&pg=su_03.htm#ixzz5YM0qarGp
© Utusan Melayu (M) Bhd

Tiada ulasan:

Catat Ulasan