Sabtu, 29 November 2014

Singapura bukan lagi lawan digeruni

29 November 2014 5:03 PM

SINGAPURA 29 Nov. - Jurulatih kelahiran Serbia, Raddy Avramovic memberi sedikit kelegaan kepada Harimau Malaya menjelang pertembungan hidup mati menentang Singapura dalam perlawanan terakhir Kumpulan B Piala AFF malam ini apabila menyifatkan bekas pasukannya itu bukan lagi lawan yang digeruni.
Bagaimanapun Avromovic, 65, yang pernah membantu Singapura menjulang tiga kejuaraan Piala AFF pada 2012, 2007 dan 2004 juga tidak meletakkan Malaysia sebagai pasukan pilihan pada edisi ke-10 kejohanan bola sepak paling berprestij di rantau Asia Tenggara itu.
Dia yang kini membimbing Myanmar sebaliknya menganggap Thailand sebagai calon utama untuk merangkul kejuaraan, selain Vietnam. Kedua-dua pasukan tersebut sudahpun melayakkan diri ke separuh akhir.
“Suatu ketika dulu mereka memang pasukan yang sukar dikalahkan tetapi sekarang tidak lagi. Saya rasa Thailand serta Vietnam adalah dua pasukan terbaik dan calon untuk kejuaraan kali ini.
“Ketika Myanmar tewas kepada Singapura (2-4 dalam aksi Kumpulan B), ia disebabkan pemain kami kurang pengalaman dan fokus tetapi kami akan turun untuk mencari kemenangan dalam perlawanan terakhir menentang Thailand (malam ini),” kata Raddy. - AGENSI
- SUMBER: http://www.utusan.com.my/sukan/bola-sepak/singapura-bukan-lagi-lawan-digeruni-1.30572#sthash.WrdXuooT.dpuf

Tiada ulasan:

Catat Ulasan