Selasa, 25 November 2014

Aksi mantap Afif curi tumpuan

25 November 2014 1:25 AM

 Mohd. Afif Amiru ddin (kanan) membuat larian memanaskan badan bersama rakan sepasukan dalam skuad Ha
Mohd. Afif Amiru ddin (kanan) membuat larian memanaskan badan bersama rakan sepasukan dalam skuad Ha
Mohd. Afif Amiru ddin (kanan) membuat larian memanaskan badan bersama rakan sepasukan dalam skuad Harimau Malaya sebelum memulakan sesi latihan di Stadium Serangoon, Singapura semalam. – UTUSAN
SINGAPURA – Permainan kental yang ditunjukkan oleh pertahanan PDRM, Afif Amiruddin telah mencuri perhatian di Piala AFF di sini, dan tidak keterlaluan jika dia diangkat sebagai pemain terbaik ketika Malaysia bertemu Myanmar dalam saingan Kumpulan B kelmarin.
Walaupun kali ketiga bermain untuk skuad Harimau Malaya, pertemuan yang berkesudahan seri 0-0 itu adalah perlaw anan kompetitif pertama buat pemain yang sudah mencecah 30 tahun itu.
Namun, dengan corak permainan yang ditunjukkannya, adalah jelas dia merupakan antara pemain tonggak buat Dollah Salleh di bahagian pertahanan.
Ketenangannya dalam menangani hantaran-hantaran tinggi selain bijak membaca permainan pihak lawan menjadi aset kepada kejayaan skuad negara mengikat Myanmar biarpun terpaksa beraksi dengan 10 pemain sepanjang 55 minit.
Namun Afif belum puas dengan tahap persembahannya dan mahu memperbaiki segala kelemahan agar dapat tampil lebih baik semasa menentang Thailand petang esok.
“Masih banyak perkara perlu diperbaiki memandangkan ini aksi pertama saya dalam Piala AFF.
“Strategi pasukan juga terbantut selepas bermain dengan 10 orang namun syukur kerana kami tidak dibolosi. Diharapkan jurulatih memberikan kepercayaan kepada saya sekali lagi untuk perlawanan dengan Thailand,” katanya.
Berketinggian 1.86 meter, Afif menjadi pilihan utama Dollah untuk bergandingan dengan Mohd. Fadhli Shas selepas Mohd. Muslim Ahmad digantung satu perlawanan setelah menerima kad merah semasa bertemu Vietnam pada perlawan­an persahabatan di Hanoi.
- Sumber: http://www.utusan.com.my/sukan/bola-sepak/aksi-mantap-afif-curi-tumpuan-1.28855#sthash.ZX20rCvm.dpuf

Tiada ulasan:

Catat Ulasan