Selasa, 18 November 2014

FAM yakin Harimau Malaya mampu pamer aksi terbaik

15 November 2014

 Afandi Hamzah
    Afandi Hamzah      Afandi Hamzah
KOTA BHARU - Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) yakin skuad Harimau Malaya akan mempamerkan aksi terbaik pada Kejohanan Bola Sepak Piala AFF Suzuki 2014 di Singapura dari 23 hingga 29 November ini.
Timbalan Presiden FAM, Datuk Seri Afandi Hamzah berkata, masih terlalu awal untuk menilai kemampuan skuad Harimau Malaya meskipun skuad itu tewas 3-0 kepada Syria dalam perlawanan persahabatan Rabu lalu.
"Skuad Harimau Malaya perlu diberi peluang dan terus disokong oleh peminat, perlawanan kedua menentang Vietnam akan menjadi ujian kedua buat skuad itu.
"Saya berkeyakinan dengan persiapan yang ada, skuad Harimau Malaya akan mempamerkan aksi terbaik menjelang saingan Piala AFF Suzuki 2014," katanya kepada pemberita selepas Kongres Tahunan Persatuan Bola Sepak Kelantan Kali Ke-60 di sini, Sabtu.
Beliau berkata, peminat perlu terus memberikan sokongan kepada skuad Harimau Malaya supaya dapat mempamerkan aksi terbaik dalam setiap perlawanan.
"Saya seru peminat terus beri sokongan kerana ia dapat membangkitkan semangat pemain untuk membawa cabaran negara nanti," katanya.
Malaysia akan menentang Vietnam pada aksi terakhir perlawanan persahabatan di Stadium My Dinh, Hanoi, Vietnam, Ahad ini.
Perlawanan berkenaan adalah sebagai persiapan terakhir skuad Harimau Malaya sebelum beraksi pada Kumpulan B Piala AFF Suzuki 2014 di Singapura. - Bernama
SUMBER-SINAR HARIAN ONLINE 15.11.2014

Tiada ulasan:

Catat Ulasan