Selasa, 4 Julai 2017

B-23, KFA rayu pelepasan lima pemain muda Lang Mer



KEDAH - ALOR SETAR 23 Januari 2016 - Pengerusi Jawatankuasa Belia
AMINUDDIN OMAR (berbaju Melayu) di samping Ahmad Bashah Md. Hanipah serta pengurusan Majlis Sukan Negeri dan atlet muda bergambar pada Majlis Aidilfitri dan Pelancaran Road To Sukma di Alor Setar hari ini. - UTUSAN ONLINE

Jamliah Abdullah

04 Julai 2017 3:23 PM


ALOR SETAR 4 Julai - Persatuan Bola Sepak Kedah (KFA) hari ini menghantar surat rayuan kepada jurulatih Datuk Ong Kim Swee supaya memberi pelepasan kepada lima pemain mudanya daripada menyertai misi kelayakan Konfederasi Bolasepak Asia (AFC) Bawah 23 Tahun (B-23) di Bangkok dari 19-23 Julai ini.

Setiausaha Kehormat KFA, Datuk Aminuddin Omar berkata, lima pemain tersebut merupakan harapan Lang Merah dalam menghadapi beberapa perlawanan domestik dalam masa terdekat ekoran lima pemain tonggaknya mengalami kecederaan.

“Walaupun lima pemain tonggak Lang Merah tercedera namun kita menaruh harapan tinggi kepada pemain mudanya. Namun yang jadi masalah apabila lima pemain itu dipanggil untuk sertai B-22. Ia sekali gus meletakkan kedudukan jurulatih kita dalam keadaan serba salah antara khidmat untuk negara dan negeri.

“Saya di pihak pengurusan hari ini akan menghantar surat mohon perlepasan kepada Kim Swee untuk tangguh dahulu penyertaan pemain kita dalam tempoh seminggu dua ini sehingga tarikh ditentukan kelak,” katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas menghadiri Majlis Aidilfitri Majlis Sukan Negeri dan Pelancaran Road To Sukma di Stadium Sultan Abdul Halim di sini hari ini yang disempurnakan Menteri Besar, Datuk Seri Ahmad Bashah Md. Hanipah.

Lima pemain muda Lang Merah tersenarai dalam skuad bawah 22 iaitu Farhan Roslan, Ariff Farhan Md Isa, Amirul Hisham Awang Kechik, Shafiq Ahmad dan Ifwat Akmal Che Kassim. - UTUSAN ONLINE

sumberArtikel Penuh: http://www.utusan.com.my/berita/nasional/b-23-kfa-rayu-pelepasan-lima-pemain-muda-lang-merah-1.498992#ixzz4lrUPaPXr
© Utusan Melayu (M) Bhd


Tiada ulasan:

Catat Ulasan