Rabu, 16 Mac 2016

‘Jangan pertikai prestasi saya’

16 Mac 2016 12:18 AM
Matthew Davies (kanan) menjalani latihan bersama Brendan Gan di
Matthew Davies (kanan) menjalani latihan bersama Brendan Gan di Wisma FAM, Petaling Jaya semalam untuk persediaan menghadapi Arab Saudi. Utusan/SHIDDIEQIIN ZON
KUALA LUMPUR – Pemain pertahanan Matthew Davies menegaskan walaupun prestasi Pahang tidak memuaskan dalam kempen Liga Super ketika ini namun itu tidak bermakna pemanggilannya untuk menyertai latihan skuad kebangsaan boleh diperlekehkan.
Pahang ketika ini berada di tempat tercorot dalam carta liga sehingga memaksa pengendalinya Ahmad Shaharuddin Rosdi dan pembantunya Azaruddin Aziz mengambil keputusan untuk meninggalkan pasukan.
Skuad Tok Gajah turut dibolosi 13 gol dalam persaingan liga tetapi Davies percaya tindakan Datuk Ong Kim Swee memanggilnya untuk menyertai kem latihan skuad kebangsaan bukan satu kesilapan kerana dia yakin prestasi pemain dinilai secara individu.
“Saya tahu Pahang berdepan dengan waktu yang sukar dan bagi saya masih terlalu awal untuk menilainya (prestasi Pahang). Walaupun di anak tangga tercorot saya fikir tidak adil untuk disingkirkan daripada skuad kebangsaan hanya disebabkan kedudukan dalam liga.
“Ya (layak mewakili skuad kebangsaan), walaupun prestasi Pahang tidak begitu bagus saya masih layak untuk dipanggil oleh skuad kebangsaan dan saya percaya jurulatih menilai pemain secara individu.
“Semua pemain dinilai secara individu tapi jangan salah anggap dengan saya kerana kejayaan kelab juga penting, namun secara peribadi saya bermain dengan baik pada tahun lalu dan walaupun Pahang tidak begitu baik pada tahun ini saya fikir prestasi individu saya agak tinggi,” katanya kepada Utusan Malaysia di sini semalam.
Dalam pada itu, Davies turut memberitahu bahawa dia berasa dirinya dihargai berikutan kepercayaan yang diberikan oleh Kim Swee untuk menyertai skuad Harimau Malaysia malah berharap dapat menjadi pemain regular dalam pasukan kelak.
“Saya gembira kerana sekali lagi dipanggil menyertai skuad kebangsaan kerana ini adalah penghargaan kepada saya. Selepas apa yang anda lakukan bersama kelab ada orang nampak usaha keras anda dan saya gembira mengenainya.
“Sudah pasti saya mahu menjadi muka kegemaran dan berharap dapat mengekalkan posisi saya bersama skuad kebangsaan untuk jangka masa yang panjang,” kata pemain berusia 21 tahun itu.

- SUMBER: http://www.utusan.com.my/sukan/bola-sepak/8216-jangan-pertikai-prestasi-saya-8217-1.200911#sthash.RloaNcw4.dpuf

Tiada ulasan:

Catat Ulasan