Khamis, 9 Februari 2017

Sokong TMJ sebagai Presiden FAM

6 FEBRUARI 2017
 Tunku Mahkota Johor Tunku Ismail Sultan Ibrahim
Tunku Mahkota Johor Tunku Ismail Sultan Ibrahim Tunku Ismail
PERSATUAN Bola Sepak Melaka United (MUSA) menyokong penuh Tunku Mahkota Johor (TMJ), Tunku Ismail Sultan Ibrahim sebagai Presiden Persatuan Bolasepak Malaysia (FAM).

Presiden MUSA yang juga Ketua Menteri Melaka, Datuk Seri Idris Haron berkata MUSA akan terus menjadi penyokong utama hasrat Tunku Ismail dalam usaha mengembalikan zaman kegemilangan bola sepak tanah air.

"Saya sendiri menjadi yang terawal mencetuskan idea dan mencadangkan kepada Tunku Ismail untuk mengisi kekosongan kerusi Presiden FAM.

"Secara peribadi saya amat berbesar hati apabila cadangan saya disambut baik apabila baginda mengumumkan berkenan untuk bertanding pada kongres pemilihan persatuan itu pada Mac akan datang," katanya dalam catatan di laman Facebook beliau, hari ini.

Selain Tunku Ismail, tiga nama lain yang dicalon untuk jawatan Presiden FAM itu ialah Menteri Belia dan Sukan Khairy Jamaluddin, penasihat Persatuan Bola Sepak Kelantan, Tan Sri Annuar Musa dan bekas Ketua Setiausaha Kementerian Dalam Negeri (KDN) Tan Sri Aseh Che Mat.

Kongres FAM akan diadakan pada 25 Mac dan senarai akhir calon akan dibentangkan kepada Exco FAM pada 20 Feb bagi menentukan calon yang layak bertanding pada kongres bagi memilih barisan kepimpinan untuk penggal 2017-2021. – Bernama

Sumber-SINAR HARIAN ONLINE 6 FEBRUARI 2017

Tiada ulasan:

Catat Ulasan