Rabu, 27 Mac 2019

Malaysia buat China ‘kecut perut’


PERTAHANAN Malaysia, R. Dinesh (kiri) bersaing dengan pemain China,
PERTAHANAN Malaysia, R. Dinesh (kiri) bersaing dengan pemain China, Lin Liangming dalam aksi kelayakan Kejuaraan AFC B-23 di Stadium Shah Alam, malam tadi. - AFP
27 Mac 2019 6:34 PM
KUALA LUMPUR 27 Mac - Ketua jurulatih skuad Bawah 23 (B-23) China, Guus Hiddink memuji prestasi Malaysia yang berjaya memberi tentangan hebat kepada pasukannya ketika kedua-dua pasukan seri 2-2 dalam kempen kelayakan Kejuaraan AFC B-23 di Stadium Shah Alam malam tadi.

“Kita dapat saksikan aksi yang cukup berintensiti tinggi di mana kedua-dua pasukan mahukan kemenangan dan perlawanan ini juga baik untuk pemain saya menimba pengalaman.


“Malaysia ada pemain yang berkemahiran tinggi dan sudah tentu ini aksi yang sukar untuk kami bagaimanapun dua tandukan berjaya menyelamatkan keadaan dan saya berbangga dengan pemain. Saya fikir kedua-dua pasukan layak ke pusingan akhir.

“Saya fikir keputusan perlawanan juga seimbang. Kedua-dua pasukan tidak banyak membuka ruang dan memberi peluang kepada lawan masing-masing,” katanya kepada pemberita di Shah Alam, semalam.

Hiddink yang pernah membimbing Korea Selatan ke separuh akhir Piala Dunia 2002 turut berkata pemainnya tidak menunjukkan rasa panik meskipun mereka ketinggalan dua kali dan gol penyamaan hadir pada minit terakhir permainan.

“Pemain menunjukkan mereka tahu apa yang perlu dilakukan sebab kami juga berlatih jika kami tertinggal dalam perlawanan. Pemain tidak menunjukkan rasa panik malah mereka kekal bertenang sehingga dapat gol penyamaan walaupun di hujung permainan,” katanya. - UTUSAN ONLINE
SUMBERArtikel Penuh: http://www.utusan.com.my/sukan/bola-sepak/malaysia-buat-china-8216-kecut-perut-8217-1.870940#ixzz5jNevOHpU
© Utusan Melayu (M) Bhd

Tiada ulasan:

Catat Ulasan