Jumaat, 31 Januari 2014

Malaysia kehilangan seorang legenda berpengaruh

 

MENDIANG Choon Wah (tiga dari kiri barisan tengah) ketika bersama skuad bola sepak negara pada era 70an MALAYSIA kehilangan seorang lagi legenda berpengaruh dalam arena bola sepak

Suasana pilu menyelubungi sambutan Tahun Baru Cina buat keluarga mendiang semalam, rakan-rakan dan para peminat bola sepak tanah air dengan pemergian bekas pemain tengah tersohor negara itu pada usia 67 tahun.

Rakan sepasukannya, Datuk Soh Chin Aun berkata, mendiang mengalami serangan jantung di kediamannya di Sri Petaling dan dihantar ke Hospital Kuala Lumpur.

"Saya mendapat tahu Wong Choon Wah meninggal dunia daripada isteri mendiang. Beliau memberitahu, Choon Wah diserang sakit jantung dan terus dihantar ke Hospital Kuala Lumpur pada pukul 3 pagi tadi (pagi semalam).

"Saya memang terkejut, sebab Wong (Choon Wah) sempat menghantar SMS kepada saya dan rakan-rakan lain iaitu mesej Selamat Menyambut Tahun Baru Cina, tetapi saya hairan juga sebab SMS yang dihantar terlalu awal semalam," katanya ketika dihubungi semalam.

sumber:KOSMO ONLINE 1.2.14

Tiada ulasan:

Catat Ulasan