Khamis, 11 April 2019

Dollah resah

MyMetroNode
Oleh Aziman Rosdi dan Azlan Muhammad Zain
sukan@hmetro.com.my
 
Sepang: Pengendali Harimau Malaya Dollah Salleh mengakui ketiadaan kapten Shukor Adan dan Amri Yahyah menimbulkan kebimbangannya terutama membabitkan aspek kepimpinan dalam padang.

Kedua-dua pemain berpengalaman itu tidak dapat diturunkan untuk aksi separuh akhir pertama menentang Vietnam, Ahad ini selepas mengumpul dua kad kuning dalam saingan peringkat kumpulan.

"Saya agak terkilan dengan ketiadaan mereka, namun mempunyai masa untuk melakukan persediaan. Saya yakin pemain gantian berkemampuan menggantikan tempat mereka namun khuatir mengenai aspek kepimpinan dalam padang.

"Shukor sentiasa bersuara dan memberi arahan. Itu yang saya tidak ada (untuk aksi separuh akhir pertama)," katanya sejurus tiba di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) semalam.

Sejak perlawanan pertama Shukor dilihat memainkan peranan penting sama ada sebagai pemain tengah atau pertahanan tengah manakala aksi lincah Amri membolehkan Malaysia membenam cabaran Singapura 3-1 malam kelmarin untuk melangkah ke separuh akhir Piala AFF buat kali ketiga berturut-turut.

Ketiadaan Shukor dilihat membuka ruang kepada Mohd Fadhli Shas untuk bergandingan bersama Mohd Muslim Ahmad dengan beberapa pemain seperti Indra Putra Mahayuddin, Baddrol Bakhtiar dan S Kunanlan turut berkemampuan mengisi kekosongan ditinggalkan Amri.

Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.

SUMBERArtikel ini disiarkan pada : Isnin, 1 Disember 2014 @ 5:01 AM


Tiada ulasan:

Catat Ulasan