Sabtu, 30 Mei 2015

Sekadar satu jaringan


 
PEMAIN negara, Muhammad Nurizwan Abu Hassan (dua dari kanan) cuba melepasi empat pemain Timor Leste pada saingan Kumpulan B Sukan SEA Singapura di Stadium Bishan malam tadi.

KEM bola sepak negara perlu membuat lebih banyak `kerja rumah' setelah sekadar mencatat kemenangan tipis 1-0 ke atas Timor Leste dalam saingan Kumpulan B di Stadium Bishan, Singapura malam tadi.

Mutu permainan skuad muda negara bimbingan Datuk Ong Kim Swee perlu ditingkatkan bagi memberi saingan sengit ke atas juara bertahan Thailand serta Vietnam yang ghairah menjaringkan enam gol tanpa balas ke atas Laos dan Brunei pada aksi pertama kelmarin.

Gol tunggal skuad negara dihasilkan oleh D. Saarvindran pada minit ke-11 dan pemain Pahang itu turut melepaskan beberapa peluang untuk menambah jaringan.

Aksi skuad muda negara kemudian tempang apabila pemain tengah, Muhammad Nazmi Faiz Mansor dilayangkan kad merah oleh pengadil perlawanan, Foo Chuan Hoi pada minit ke-31 setelah didakwa meludah pemain lawan, Filipe Oliveira.

Pada aksi kedua Malaysia akan berdepan saingan Vietnam Selasa ini, diikuti cabaran sukar menentang

SUMBER-Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2015&dt=0531&pub=Kosmo&sec=Sukan&pg=su_01.htm#ixzz3bfvzvMwG Hakcipta terpelihara

Tiada ulasan:

Catat Ulasan