Ahad, 8 Februari 2015

Dollah, Kim Swee optimis


 
KETUA Jurulatih Malaysia, Dollah Salleh dan pengendali skuad Sukan SEA 2015, Datuk Ong Kim Swee optimis mampu membawa skuad negara mencapai Indeks Petunjuk Prestasi (KPI) yang ditetapkan Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM).

Layak ke pusingan akhir Piala Asia 2019 buat Dollah manakala misi Kim Swee pula merampas kembali pingat emas yang pernah dimenangi skuad negara pada Sukan SEA empat tahun lalu di Jakarta untuk Sukan SEA 2015 di Singapura Jun depan.

Dollah mengakui, beliau perlu merancang dari sekarang bagi memastikan persiapan pasukan kebangsaan dan pemilihan pemain-pemain bertepatan dalam misi merealisasikan sasaran tersebut.

“Sudah menjadi tanggungjawab saya untuk memenuhi (KPI) sasaran yang ditetapkan FAM. Saya fikir kita memiliki peluang untuk layak ke pusingan akhir Piala Asia (2019). Kita harus optimis,” katanya kepada Kosmo! Ahad semalam.

Bagi Kim Swee pula, kejayaan memenangi pingat emas Sukan SEA 2011 Jakarta tidak sama seperti situasi kini tetapi beliau menaruh keyakinan tinggi dalam misi menunaikan tuntutan dari FAM.

“Sejujurnya, ia bukan satu tugas mudah dan jika dibandingkan persiapan kita sekarang dengan kejayaan di Jakarta adalah sangat berbeza,” katanya.

Kosmo! semalam melaporkan Presiden FAM, Tengku Abdullah Sultan Ahmad Shah menetapkan KPI buat kedua-dua pengendali skuad senior dan muda negara itu untuk layak ke pusingan akhir Piala Asia empat tahun lagi dan meraih pingat emas pada Sukan SEA 2015.


Sumber-Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2015&dt=0208&pub=Kosmo&sec=Sukan&pg=su_01.htm#ixzz3RA2n4PB1 Hakcipta terpelihara

Tiada ulasan:

Catat Ulasan