Isnin, 9 November 2015

Chanturu korbankan Deepavali


CHANTURU (kiri) terpaksa melupakan sambutan Deepavali kerana memberi keutamaan kepada tugas dengan skuad negara di Jordan.

DEMI tanggungjawab terhadap negara, penyerang skuad Harimau Malaya, S. Chanturu terpaksa mengorbankan perayaan Deepavali yang di sambut masyarakat India di seluruh negara hari ini.

Pemain Johor Darul Takzim itu kini berada di Jordan bagi menggalas cabaran negara pada kempen kelayakan Piala Dunia 2018 dan Piala Asia 2019.

Dia bertekad membantu skuad Harimau Malaya meraih kemenangan ke atas Palestin, Khamis ini pada aksi keenam peringkat Kumpulan A yang akan berlangsung di Stadium Antarabangsa Amman.

Pemain yang berasal dari Kulim, Kedah itu mengharapkan kemenangan kerana ia akan menjadi hadiah paling bermakna buat dirinya sempena perayaan Deepavali tahun ini.

“Saya utamakan tugasan untuk negara terlebih dulu walaupun berasa agak sedih kerana tidak dapat menyambut Deepavali dengan keluarga tahun ini.

“Ini adalah amanah yang perlu diselesaikan kerana kami membawa nama negara,” jelas Chanturu ketika ditemui selepas sesi latihan skuad negara di Kompleks Sukan Amman, Jordan semalam.

Menurutnya, fokusnya kini hanya tertumpu untuk membantu skuad negara meraih kemenangan ke atas Palestin pada Khamis ini dan jika disenaraikan dalam kesebelasan utama, dia akan menggunakan sepenuhnya peluang tersebut untuk menampilkan aksi terbaik.

“Saya sudah bersedia sepenuhnya. Saya juga sudah dapat menyesuaikan diri dengan keadaan cuaca di sini (Jordan). Buat masa ini saya harus melupakan sementara Deepavali bagi memberi tumpuan kepada perlawanan penting menentang Palestin, Khamis ini.

“Misi kami adalah untuk menang bagi mengubat kekecewaan selepas tewas 0-6 kepada pasukan yang sama pada aksi pertama di Bukit Jalil, Jun lalu. Kami akan pastikan keputusan tersebut tidak berulang.

“Saya juga mengambil kesempatan ini untuk mengucapkan selamat menyambut Deepavali kepada ahli keluarga saya di Kulim serta para penyokong Harimau Malaya,” jelas Chanturu.

SUMBE-Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2015&dt=1110&pub=Kosmo&sec=Sukan&pg=su_01.htm#ixzz3r1w52ocf Hakcipta terpelihara

Tiada ulasan:

Catat Ulasan